måndag 1 mars 2010

Regnbågsrandig partyfilt

Köpte en helt underbart fin velour från Mjuka Tyger tidigare i vintras, dock har jag inte riktigt kunnat bestämma vad det skulle bli av den! Först var tanken en tunika eller tröja med raglanärm i tex rött, men sen tyckte jag att det kanske var lite för mkt clownvarning över det. Tillslut bestämde jag mig för att det fick bli en filt! En filt kan ju nästan ha vilka mönster och färger som helst utan att bli galen! På baksidan har jag en röd interlock och för att få lite mera liv på den röda sidan fick det bli en orange dekorsöm.

Filtar är ju relativt "enkel" sömnad, bara raka bitar kan man tycka. Trots det är det ett väldigt pillande och fixande för att få tygerna exakt lika stora då de lätt drar sig åt olika håll. Blir de inte exakt lika stora blir slutresultatet lätt bubbligt och inte så snyggt. Just det här röda tyget var extra trixigt då det var väldigt stretchigt! Den här filten kommer hur som helst att få följa med mig på BillaBa Partyt på onsdag. Blir den inte såld där kommer den att finnas till försäljning i Butik BillaBa inom kort!

6 kommentarer:

Myssel sa...

Vilken fin filt!

Sandra sa...

Tyget passar ju finfint till en filt!

Hello sa...

Filt kan man ju sy *tar mig för pannan* !

Jag har samma tyg och samma problem - hur undviker man clowneriet! Jag har ju tom sytt clownhanddockor av tyget... Filten blev verkligen jättefin!

Åsa Tidqvist sa...

Gud så snygg! jag har aldrig gjort filtar, just för att som du skriver - jag har fattat att det kan bli rätt så fult om det inte är EXAKT lika stora bitar. hmm...får se om jag vågar mig på´t!

Lilla Gryn sa...

Jättefin!!
Jag blir så impad av alla fina grejer du syr. Lycka till på partyt!!

Therese sa...

Åsa: Klart du ska våga dig på en filt! Det är ju inte så att det är "svårt" i bemärkelsen krångligt. Bara det att det gäller att vara väldigt noga =).