måndag 22 mars 2010

På väg till Onsala

I morgon kommer jag att skicka ett välfyllt paket till Onsala där mamma F och lilla F förhoppningsvis väntar med spänning vid brevlådan =). För att stilla nyfikenheten lite så bloggar jag om de beställda plaggen redan ikväll. Det roliga, förutom att jag fick äran att sy så många plagg till en och samma lilla tjej, var att jag fick plocka fram lite "gammal skåpmat" i form av ugglor och elefanter! Jag har fortfarande lite kvar av dessa tyger, men jag börjar se slutet på dem!
Först ut är en omlott tunika i de mörkblå uggletyget från Jofotex och haremsbyxor i matchande mörkblå velour. Mönstret till tunikan är lite hittepå kombinerat med gamla tunikamönster och tröjor, men vad man kan säga om det är att det inte är en fuskomlott, utan kantbandet fortsätter hela vägen ner på både in och utsida. Gillar den här modellen riktigt mycket och har faktiskt en röd dito utklippt till Agnes här hemma, dock inte ihopsydd ännu =)..

Nästa set är inte så mkt att orda om, en tunika och ett par haremsbyxor. Tygerna är köpta hos Andersson & Hjalmarsson.

Tredje setet ut är en liten favorit.. Röda fordon i raglanmodell med matchande röda haremsbyxor i velour (från Jofotex).

Fjärde setet ut är en för mig ny kombination, röda elefanter med turkos kantband, omlott tunika fast med kort modell. Det här blev riktigt riktigt somrigt och fräscht! Tightsen är sydda i JNY's röda jersey/lycra. Till beställningen hör oxå stjärnsingoallan som jag bloggade om sist, men det känns lite onödigt att visa den igen =).

Som en liten bonus och ett tack för denna jättebeställning fick mamma F välja en mössa i valfri färg och form - önskemålet ser ni ovan! Nu hoppas jag att allt passar och att posten är riktigt snabb med att leverera!!

9 kommentarer:

Le Petit sa...

Det var ingen dålig beställning. Så många snygga plagg!

Unknown sa...

ÅÅÅÅ så fint!

Strömming sa...

Vilken underbar beställning! :D Så fint!!!

Vet du, jag har precis ikväll sytt en tunika med omlott ungefär som din, inget fusk där inte! Det är så fint och jag är också helt förälskad i den modellen nu!!

Så snyggt med turkost till de röda elefanterna! Somrigt och härligt!

Åsa Tidqvist sa...

vilken rolig beställning! allt är så snyggt, så välsytt och så somrigt! jättefina kläder =)

OttoPippi sa...

Vilken jättebeställning!!!! Så kul!!! och snällt av dig att skicka med en möss-present :-) Seten blev verkligen jättefina!

Angående ditt inlägg nedan gör jag som du, fast fuskar en del med igensömnad för hålet. I alla fall i hals om beställaren skulle vilja ändra halsstorlek eller byta ut resåren. Det brukar inte synas så mycket ändå på avigan..... fast det är ju lite fusk förstås... :-)

MESC sa...

Tänk, vilken lycka att vänta på, och sedan få öppna ett sådant paket!!! Supersnygga kombinationer, nu har ju den lilla tjejen hela våren att se fram emot i toppenkläder!

Ulrika sa...

Vad kul med en "storbeställning". Allt lika fint somd det brukar, jisses människa hur många timmar har du per dygn?:-)

Simsalabim sa...

Vilken glad mamma och dotter det kommer att bli när paketet kommer fram! Jättefint. Gillade särskilt det turkosa kantbandet på den rödvita elefanttunikan.

Onsala sa...

Superfint paket har anlänt till Onsala!!! Kalassuccè även hos pappa till lilla E!

Hur får man reda på om du har fått in nya tyger?

Tackar en massa!