torsdag 17 december 2009

Randigt i rött och rosa - åsså en tunika..

Dessa byxor beställdes på mitt homeparty tillsammans med en tunika (dock inte att användas ihop som ni senare kommer att förstå =).. Mitt vanliga haremsbyx-mönster, velour från S&S - inte mycket att orda om, randigt, gosigt och riktigt tjejjigt!!

Tunikan i fråga är i raglanmodell med vita dekorsömmar. I vanliga fall brukar jag sy en resårkanal med rynk i ärmslut och hals, och sen göra en vanlig fåll i nederkant, men på den här valde jag att rynka tyget först och sedan sy på ett kantband för att uppnå samma effekt. I nederkant satte jag oxå ett vitt kantband för att få en fin avslutning. Ärmarna är ganska vida nertill och ger en stor puff! En tunika som jag tycker blev riktigt tjejjig även om tygvalet inte är ett klassiskt tjejtyg!

5 kommentarer:

Helena sa...

Fina! Byxtyget var ju supermysigt... Och galen som jag är tror jag faktiskt att de skulle funka ihop oxå :)

Åsa Tidqvist sa...

snygga kläder! gillar framförallt byxorna =) är S&S velour bra? har aldrig beställt därifrån.

od Andulky sa...

Jättefina!

Thea sa...

Mysiga brallor!

Lilla Gryn sa...

Fint! Jag tror också att det skulle funkar tillsammans.