söndag 13 december 2009

Långärmad t-shirt?!?

Jag fortsätter att beta av "blogghögen" då jag ligger hopplöst efter. Andra sybloggare skriver om UFO:n som ligger i lådor och glöms bort. Själv har jag mest blogg-ufon, dvs kläder som sedan länge är sydda och levererade, men som av någon anledning inte hamnat i bloggen =).

Tröjan ovan är hur som helst sydd som visningsplagg till homepartyt jag hade för några veckor sedan. Modellen är mitt vanliga tröjmönster, men eftersom jag bara hade tyg kvar så att det räckte till en t-shirt (och det inte riktigt är t-shirt säsong nu) så improviserade jag lite och gjorde en variant på tröjan som istället blev långärmad - fast ändå inte?!? De vita ärmarna är alltså fastsydda i tröjan så att det ser ut som att två tröjor =)..

Är sydd i strl 92 och finns nu till salu i ButikBillaBa för den som är intresserad!

7 kommentarer:

Thea sa...

Men det är ju ingen som vet att det är ett bloggufo mer än du! ;-) Tröjan är jättefin och det var väl tur att tyget inte räckte?!

.designk.carbin sa...

Håller me Thea, ibland kan för lite tyg ge inspiration till nåt helt annat än man tänkt sig.
Snyggt !

Strömming sa...

Riktigt läcker tycker jag! Vad kul att det var "nöden" som vingade dig till en ny modell, blev toppen!

Lilla Gryn sa...

Schysst!!
Tur att du hinner ta kort och så innan du levererar, oftast är det det som blir mina ufon, fast då är det som försent redan...
Gick det bra med homepartyt?

Hello sa...

Härlig! Nöden är som bekant uppfinningarnas moder och alldeles strax kommer ett plagg som började som ett och slutade som ett annat i en blogg nära dig ;)

Åsa Tidqvist sa...

jättefräsch kombo, väldigt snygg modell!

Therese sa...

Lilla Gryn: Ja homepartyt gick riktigt bra faktiskt. Ska eventuellt ha ett nytt efter alla julhelgerna. Men först göra klart alla beställningar från det här partyt =)..