onsdag 9 september 2009

Skötbädd ver 1.0

En beställare som köpt en mössa i det orange flodistyget (foto på denna mössa kommer snart...) hörde av sig och undrade om jag inte kunde tänka mig att sy någon form av skötbädd att ha i skötväskan. Då jag själv länge funderat på att sy något sådant blev jag supersugen på att fixa ett mönster och sy den direkt! För att det skulle bli lite mjukt och skönt för lilla knodden att byta blöja valde jag att ta plastad frotté på insidan och en vaxduk på utsidan. Mellanlägget är av fleece.



Skulle olyckan skulle vara framme och det händer en liten "accident" på skötbädden går den lätt att kasta i tvättmaskinen på skontvätt 40 grader (ej centrifugering). När man bytt klart viker man bara ihop den och stänger med kardborrebandet och vips så tar den nästan ingen plats alls =)!! Är man ute på vift i skogen funkar den ihopvikta skötbädden även utmärkt som sittunderlag - en så kallad "two in one" !!



6 kommentarer:

Familjen Modin sa...

Mycket finurligt!! =)

lilla hjärtat sa...

Jättefin och praktisk. Det borde jag ha en under vagnen. Har kört med engångs skötunderlägg den här gången...nu får jag tillfälle att sy ett nytt ..tror jag ; )

Anna-Snoddas sa...

Skitsnyggt! Hade ett som följde med min skötväska, jättepraktiskt! Men ditt är snäppet bättre! :)

Camilla Porsman sa...

Ursnyggt tyg, och bra med plastad frotté på insidan. Jag har fått och använt mängder av olika skötbäddar i skötväskorna genom åren men nästan alla har glatta tyger på båda sidor. Avtorkningsvänligt förstås, men inte alls lika mysigt för bebisen man ska byta på så klart. Din variant känns mycket trevligare!

♥Ida♥ sa...

så himla smart.. gillar den verkligen.. =)

Syserine sa...

lekker! herlig å ta opp av vesken!