fredag 25 september 2009

Älskade lilla trollunge!

För över ett år sedan sydde jag den här hoodien. Just då hade den ingen ägare och jag sydde den endast för att testa ett mönster. Mönstret blev över förväntan och jag behövde inte göra några direkta justeringar (vad jag minns), men iom att den då var aldeles för stor för min E så blev den bara lagd i lådan med för stora kläder att växa i..

Häromdagen gick jag igenom den där lådan och blev glatt överaskad när jag hittade den där bortglömda hoodien! Ännu gladare blev jag när jag insåg att den faktiskt passar nu. Äntligen har hon växt i strl 92 =)! Först tänkte jag lägga ut den i försäljningsbloggen - men efter att ha funderat lite så beslöt jag mig för att behålla den. Älskar nämligen tyget, och då det var en stuvbit jag köpte på MG Tyger innan de la ner sin butiksförsäljning så lär jag inte kunna hitta mer av det. E är därför numera stolt ägare till en egen BillaBa Hoodie och hade den på sig på förskolan idag.

Passade på att fota henne när hon kom hem från förskolan och var på ett alldeles strålande humör!! Blir alldeles glad och varm i hjärtat när jag ser på mitt lilla troll !!













6 kommentarer:

Hello sa...

Mm, fin är den och söt är hon!

Fangoria sa...

Hur söt som helst!

Madebycarran sa...

Det gjorde du rätt i! Att behålla den till goskrutten alltså, för hon är ju superfin i den...

Moi! sa...

Å så söt tjej!

Nilla sa...

Jättesöt tjej!!! Ja fin hoodie med förstås! ;)

Lattjo liten pryl sa...

Jag blir också alldeles glad och varm när jag ser DITT lilla troll skratta sådär hjärtligt. :D Jag har ett eget sånt litet troll så jag vet precis hur härliga de är!

Jättefin tröja!!