måndag 28 september 2009

Nytt bodymönster

Har länge gått och funderat på att försöka göra ett nytt bodymönster, ett som inte är med omlottknäppning, utan bara knappar i axelsömmen och i grenen. Det här är prototyp 1.0 och några småjusteringar kommer att göras inför prototyp 2.0 =). Grenkilen ska vara längre för att små knubbiga ben ska få gott om plats, och halslinningen kan nog vara lite vidare, iaf om man som jag gjorde här kantande med muddkant och inte med bandkantaren.



Annars är jag nog rätt nöjd med resultatet, och Agnes har inte heller protesterat. Tyget är ju välkänt vid det här laget och trots att det var ett tag sedan jag köpte det är det inte förrän nu jag har syt i det. Faktiskt så har jag ju på kort tid sytt inte mindre än två plagg i just denna färgställning, och därför kommer jag att lägga ut tunikan jag sydde tidigare till försäljning i Butik BillaBa. Jag behöver ju knappast två plagg i samma färger, och då behåller jag bodyn till Agnes och syr en ny tunika till henne istället!


3 kommentarer:

KRUMELEJ sa...

Åh, vad fin hon blev!!

od Andulky sa...

Superfin! Sitter perfekt!

Lilla Gryn sa...

Jättefin body, modellen är fin satsa på den. Tyget är ju dessutom helt fantastiskt.