onsdag 23 juli 2008

Födelsedagströja!

Idag fyller våra grannars lilla tjej 1 år !! Detta har firats med tårta och sång, ballonger och naturligtvis presenter!! Här har jag sytt en liknande tröja till deras M som jag tidigare sytt till vår E (spöktröjan) fast i stället för en applikation valde jag att för första gången testa textiltryck!
Motivet var lite svårt att hitta, jag ville gärna ha en figur, men inte med för många detaljer iom att det är ett schablontryck. Efter att ha googlat lite så hittade jag den här figuren som jag tyckte var lite småkul.



Det var riktigt kul att trycka på textil och jag kommer definitivt att göra det igen. För säkerhets skull provtvättade jag även tröjan innan den gavs bort för att vara säker på att jag lyckats fixera färgen ordentligt, och efter några varv i torktumlaren så kan jag bara konstatera att det funkade utmärkt !



7 kommentarer:

Cecilia sa...

Fin tröja, och vad trycket blev lyckat :) Alla trycker som galningar nu och jag har bara inte mer tid att lägga på mitt pyssleri :/

Tre små liv sa...

Härligt tryck och supersnyggt som vanligt!!!

á Yeliqa sa...

Med jösses vilken gullig tröja!!!
Kan tänka mig att det blev en väldigt uppskattad present:)

Mimmi sa...

Superfin! Och vilken tuff figur. Säger som Cecilia det är verkligen högkojuktur för tryckning. Skall själv testa när mer tid återfinnes ;-)

an.lo sa...

Jättejättefin!

Anonym sa...

Vilken jättefin tröja, och så fint trycket blev - hur gjorde du med ögonen?

Therese sa...

Tack för alla fina kommentarer!

Ett tu tre: För att göra ögonen så klippte jag bara ut två små runda tejpbitar och satt där jag ville ha ögonen. Sen stöpplade jag över allt och tog bort tejpbitarna när jag tryckt färdigt.