tisdag 8 juli 2008

Apa dig..

Den här tunikan är beställd av en vän till mig. Hon ville ha en tunika till sin lilla E som snart är 3 månader. Faktiskt så är det inte så ofta jag syr så här små kläder - så det var extra kul som omväxling =)! Den är sydd och levererad för flera veckor sedan, men ibland hinner man inte med att blogga om allt just när det är klart..




Tyget är beställt från USA och är av ett material som de kallar "Thermal Fabric" och som jag inte hittat någon bra svensk översättning på. Det är i alla fall supertunt och lite våffligt när man tar på det. Mjukt och skönt för en liten med andra ord! Mönstret är så himla fint att det är synd och skam att det inte finns mer av sådant tyg med roliga tryck här i sverige. Dock är ju faktiskt en del på gång, bla lite retro elefanter i rött, brunt och gult som jag går och väntar på nu i dagarna.

2 kommentarer:

á Yeliqa sa...

Nämen åååå vilket gulligt tyg :) Kan tänka mig att klänningen måste vara sval och skön på en lilltjej i sommar :)

Strömming sa...

Supersöta apor! Ser verkligen skön ut den här tunikan!