onsdag 28 januari 2009

Limegrön filurtunika.

För ett tag sedan köpte jag några helt fantastiska tyger från Kameleont Design's förra sommarkollektion, varav det här är det ena. Tygerna finns bara i en begränsad upplaga och senast idag läste jag att de redan är på väg att ta slut! Vilken tur att jag hann att köpa lite! Tyget är ekologiskt odlat vilket känns extra bra - och känslan när man tar i tyget är att det är otroligt mjukt och skönt och med härligt fall!


Den här tunikan är en beställning till en liten tjej som drar strl 104. Den är sydd med med omlottskärning vid halsen, och med rynktrådar vid axlarna för att åstadkomma lite "puffärms" effekt! Tyckte också att det skulle bli snyggast med en liknande bandkantning på ärmen som på halslinningen för att få ett snyggt avslut på ärmen.

Summa kardemumma - den här tunikan blev jag kär i och ville nästan inte lämna ifrån mig! Måste helt enkelt sy en lika dan till lilla E!!

8 kommentarer:

Anonym sa...

..Och jag är såååå nöjd!! Du är världsbäst på att sy!!!

Anonym sa...

Verkligen fint, gillar både tyget och plagget, Snyggt arbete.

Strömming sa...

Jättefin! :D

Anonym sa...

Jättefin modell och tyget är så fint.
/Carola
www.cbkids.se

Anneli sa...

Underbart tyg! och jättefin modell. Förstår att det tar emot att sälja den :-)

OttoPippi sa...

Visst är det så med vissa plagg? Man vill ha kvar dem! Faktiskt så är det generellt så för mig att jag har svårt att lämna ifrån mig mitt skapande :-)

Tunikan blev störtskön!

PajaS sa...

Du syr så fina saker att jag var tvungen att skänka dig en award på min blogg! Kika gärna in!

Anonym sa...

Hej!

Du har ingen pris lista på byxor, tröjor och tunikor?
Skulle kunna köpa en hel garderob från dig. Älskar dina kläder!

Mvh Linda

pilutta_linda@hotmail.com