lördag 4 april 2009

I regnbågens alla färger..

..är den här mössan sydd, och jag älskar tyget lika mkt nu som jag gjorde när jag första gången sydde i det. Dottern här hemma har tom haft 2 mössor i olika storlekar samt en pyjamas i dito tyg. Det har ju mest varit beställningar på stjärn och bilmössor det senaste - så en beställning på en "vanlig"mössa var en liten katt bland hermelinerna - men minst lika rolig!



Det bästa med mössan är dessutom att den är så unisex - den passar lika bra till tjej som kille - och beroende på vad man har för jacka till så blir den liksom en tjej eller en killmössa! Det sköna tyget som är relativt tunt och väldigt stretchigt gör den dessutom till den perfekta vår/sommar mössan!

2 kommentarer:

od Andulky sa...

Jättefin!! Man blir glad av den!

Pysselanna sa...

detta är mitt favorit tyg, kanske får ta och sy mig en mössa av det. Superfin!