tisdag 17 februari 2009

Ett UFO som blev en byxa

För er som inte vet vad ett UFO i sömnadsvärlden är kan jag berätta att det står för "Unfinished Object". De här byxorna höll på att bli precis ett sådant. Jag klippte ut dem för jättelängesedan, tror att det var någon gång i somras, och sedan blev de av någon anledning bara liggandes i min hög med tillklipta saker. Troligtvis därför att jag inte hade någon beställare på dem, utan bara klippte ut dem för att jag ändå hade rätt mönster och rätt tyg framme =)..


Nåväl - igår när jag ändå sydde klart den mörkblå bilmössan (och alltså hade rätt färg i overlocken) så tog jag mig i kragen och sydde klart de här byxorna, som istället för haremsbyxor fick bli "Abbebyxor"- Det här är de första Abbebyxorna som jag syr i velour, och det blev minst lika bra som de andra.

Nu återstår bara att hitta en ägare till dem! Storleken är 92 och de är därmed för stora för vår E, men om någon där ute känner sig sugen på ett par mörkblå Abbebyxor så finns dessa alltså för omgående leverans!

7 kommentarer:

Zoffix sa...

Snygg byx-modell :-)

kilje sa...

Tack snälla för mailet och tack för hjälpen med "mönster jakten" Har nog just det numret av ottobre hemma. Lycka till med företaget, det kommer att gå bra med tanke på allt fint du gör!

Doris_Assar sa...

Jätteschysst modell du ha fått till på byxan, men bra pös i benen :-)

Äppel Päppel sa...

Så snygg modell! Kul namn också!

od Andulky sa...

Jättefin! Tycker om dina Abbebyxor!
Har också endel UFO´n hemma :-)...

JNYdesign sa...

Jag ville bara säga att jag har 1 meter benvit med bruna kaniner Det är det sista. Förmodligen skulle jag få mer om jag säljer den på tradera, men du kan ändå få köpa den för 150 kr om du vill Hör av dig på min mail om du vill ha den. info@jnydesign.se

JNYdesign sa...

Jag ville bara säga att jag har 1 meter benvit med bruna kaniner Det är det sista. Förmodligen skulle jag få mer om jag säljer den på tradera, men du kan ändå få köpa den för 150 kr om du vill Hör av dig på min mail om du vill ha den. info@jnydesign.se