söndag 13 februari 2011

Till mitt lilla hjärta

I morgon är det Alla hjärtans dag, inget vi hetsar upp oss över =). Kanske köper vi någon liten present - en bok, en liten ask med praliner, eller så har vi helt enkelt bara ätit lite godare middag på kvällen! Tröjan i det här inlägget har egentligen ingenting alls att göra med alla hjärtans dag, mer än att det är en tröja med hjärtan på till mitt minsta lilla hjärta =).

Tröjan är sydd efter Ottobre Creative 301's mönster, men jag vet inte riktigt hur jag fick till det, för det skulle bli en strl 86, och när den var klar passade den nästan storasyster som drar storlek 98!! Alltså är den något stor för lillasyster, men hellre det än för liten iallafall =). Kantbandaren krånglade sjukligt mycket när jag sydde på halsringningen, och efter att ha sprättat bort 3 kantband pga hoppstygn bytte jag tråd i den högersta spolen. Då gick det hur bra som helst! Slutsats - min maskin är väldigt känslig för kass tråd och jag slängde därför alla rullar jag fått med när jag köpte maskinen. Har aldrig varit helt nöjd med dem, men varit lite för snål för att slänga, nu är det gjort och jag behöver inte sitta och svära över varför jag får hoppstygn igen (förhoppningsvis..)

5 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken fin tröja! Jag blir kär direkt! Var har du fått tag i det underbara tyget?
/Malin

Therese sa...

Tack!! Tyget är köpt hos JNY Design. Fantasiskt tyg i superkvalite!

Thea sa...

Härlig tröja!
Trist när grejerna krånglar. Jag har samma erfarenhet av dåliga nålar...

OYB sa...

Jättesnygg tröja!

Anonym sa...

Har läst fler inlägg om hur viktigt det är med bra tråd på senaste tiden... HAr inte riktigt reflekterat över det tidigare, men kan nog även förklara en del av mina problem med vissa trådar. Kanske dags att börja rensa...