söndag 30 november 2008

En efterlängtad tröja

Ända sedan jag såg det här tyget första gången så visste jag vad jag ville sy av det. Jag har tidigare spanat in en v-ringad tröja hos Gekko som såg helt underbart skön ut, och med detta tyg i min ägo var det nu dags att göra en alldeles egen dito!



Jag utgick från ett vanligt tröjmönster och klippte på frihand ut en v-ringning som verkade lagom stor. Jag valde sedan att göra avslutningen på halsmudden omlott då jag tänkte att det skulle vara enklast, och faktiskt oxå snyggast.



För att vara en prototyp blev jag riktigt nöjd och Ella verkar inte så missnöjd heller!

9 kommentarer:

ildana sa...

Verkligen ett helt underbart tyg!

Gekko sa...

Vilken härlig tröja och så söt tjej!!

♥Ida♥ sa...

härligt mysig.. =)

Hello sa...

Åh, så go´ den ser ut!

Heimlaga sa...

Fin tröja på go tjej

Lallis/Helene sa...

Vilken mysig tröja på en söt liten tjej!

OttoPippi sa...

Å så fin!!! Jag vill också göra en v-ringad tröja!! (Det är så mycket man vill och man hinner liksom inte ens hälften). Nåväl! Din var mycket lyckad!!

Strömming sa...

Så snygg!!! Ett härligt tyg! Kul när det blir så bra på första försöket!

Therese sa...

Tack för alla fina kommentarer! Tröjan är som sagt invigd, och självklart fick vi fläckar på den vid första middagen =). Bra anledning att sy en till kanske?!?