söndag 28 mars 2010

Gör om gör rätt..

Ibland undrar jag vart min hjärna befinner sig - som i det här fallet när en mamma på Ellas förskola gjorde en beställning till sina tvillingar. Till sonen önskade hon en turkos fordonströja (samma som den här) och till dottern en röd molntunika i linnemodell, som senare ändrades till en rosa stjärntunika med puffärm istället. Någon vecka efter beställningen gjordes skulle jag sätta mig och sy tunikan, och eftersom jag visste att hon ju beställt en röd molntunika i linnemodell, behövde jag ju inte dubbelkolla?!?! Yeah right.. Gissa om jag kände mig korkad när jag fick ett mail där hon undrade om det inte var en rosa stjärntunika hon besällt =)... Den här tunikan sydd i strl 92 är därför till salu om någon är intresserad. Kommer att lägga in den i Butik BillaBa.

Då jag själv tycker att det är väldigt bra att få läsa vart ni andra köper era tyger och vilka mönster ni använder ska jag försöka bättra mig på den fronten. Här kommer därför en kort beskrivning..

Tyg: Tyget är JNY's fina molntyg i velour och den är kantad med brun stretchjersey även den från JNY.

Mönster: Ursprungsmönstret är från något av Ottobre's tunikamönster (kan tyvärr inte minans vilket). Dock har jag gjort så många juseringar på det och i det här fallet dessutom tagit bort ärmarna och gjort linne av det, så nu vågar jag nästan snart kalla det för mitt eget =).

Inspiration: Den här linnetunikan har starka influenser av Theas superfina klänningar. Jag hoppas att hon inte tar illa upp för att jag apar efter..

3 kommentarer:

lilla hjärtat sa...

Men fin blev den....du blir säkert av med den snart och vi får ta del av två tunikor ; )

Ingrid sa...

Jag håller med föregående talare - snygg är den! Ja, var har man huvudet någonstans ibland (eller rätt ofta...)?!

Strumpetossa sa...

Superfin!! ;)